Hur man flyttar ett objekt till en annan bild

Tänkte idag lära er hur man flyttar ett objekt till en annan bild, som i detta fallet en helt vit bakgrund. Nu gjorde jag det lite snabbt och slarvigt, men jag hoppas att ni förstår! Valde en häst för jag vet att ni gillar det ;)


1. Börja med att välja en bild och tryck sedan på knappen som heter Quick Selection Tool. Se till att den är markerad med ett plus tecken precis som pilen längst upp på bilden visar.



2. Nu är det bara att trycka eller "måla" på bilden och se till att ni markerar allt som ni vill förflytta till annan bild. Om ni skulle göra fel (måla på bladen i detta fallet) så är det bara att byta plus tecknet till minus tecknet istället och "sudda ut" felet. 



3. När ni har markerat hela hästen så gå in på Select > Refine Edge. Det är nu vi ska mjuka upp kanterna lite så att det inte blir så kantigt. 


4. Såhär skulle hästen sätt ut om du hade dragit över den till den andra bilden direkt. Snyggt? ;)
Det vi ska göra nu är att ta bort det där fula som jag inte riktigt tog bort, och som sagt, mjuka upp kanterna.

5. Nu handlar det lite om smaksak. Här kan du dra och testa lite vad du tycker är snyggt. Du kan även se till att du får en "kant" med bakgrunden på hästen. Men om ni vill kan ni följa mina exempel, men inget jag rekommenderar eftersom alla bilder blir så olika. Testa er fram, det är bäst! :)  Klicka sedan på OK



6. Nu är det bara att klicka på hästen och sedan dra den - antingen till en annan bild eller ett nytt tomt dokument. Sen är det klart! :)
Hoppas ni förstod!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0