Ta bort oönskade föremål




Det här är en liten tutorial där du lär dig hur du kan ta bort allt från ett stort träd till en liten finne genom att använda Photoshop. Här över använde jag en gammal bild på mig, och ja.. ni kan ju gissa vilken bild som är före och efter. 



1. Börja med att ta fram bilden du ska ändra Och klicka sedan och håll in på det lilla plåstret som kallas "Healing Brush Tool" i menyn. (kan även se ut/kallas på andra sätt beroende på om ni använt den innan). Vi ska använda"Healing Brush Tool" och "Patch Tool". Du kan använda vilket som, jag föredrar "patch tool" till de lite större arbeten och sedan gör jag allt smått med "healing brush tool" men tänkte visa ändå hur båda fungerar. 




2. Om vi börjar med "Healing Brush Tool". Den är väldigt simpel att använda, du håller in ALT + trycker på en plats (exempelvis en fin bit av huden) som du vill att "föremålet" ska se ut som. i mitt fall vill jag att ögat egentligen ska bli en del av huden. Så då håller jag in ALT och klickar sedan med vänster musknapp på huden, sedan är det bara att börja "måla över" ögat.

Tips! Håll koll på det lilla +-tecknet som ni ser på bilden ovan. Om den går utanför ansiktet så kommer ögat nästan se ut som hår. (ni lär förstå när ni testat)


3. Nu väljer ni istället "Patch Tool" så ska jag förklara hur den fungerar. Den fungerar ungefär på samma sätt bara motsatsen. (höhö). Nu målar du en cirkel, kvadrat, rektangel eller vad som helst över den del du vill ha bort (i mitt fal ögat) och sedan drar du din (t.ex.) cirkel till huden, för det är så som jag vill att ögat ska se ut. 




4. Nu har ni lärt er verktygen. Nu gäller det bara att ha tålamod om ni arbetar med större föremål. För du får inte bort ögat efter ett försök utan du får jobba en liten stund tills ALLT är borta av ögat. 

Har ni några frågor så är det bara att ställa dem i kommentarsfältet.
Lycka till! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0