Hur man ändrar ögonfärg i Photoshop

Tänkte visa hur man ändrar ögonfärgen idag.






Här har ni för och efter bild. Det blev blåa ögon den här gången, självklart kan ni välja precis vilken färg ni vill.
(mina ögon ser sjukt läskiga ut, Jag vet! :o)



1. Välj ut en bild du vill ändra ögonen på. Duplicera sedan lagret genom att klicka snabbkommandot CTRL + J. När du gjort det, klicka på den knapp som pilen på bilden här över visar och välj "Hue/Saturation"


2. Nu är det dags att välja färg på ögonen. Se till så "Colorized" är markerad (där pilen pekar) och välj sedan färg. Vill du ha blå ögon så kan du ta de inställningar jag har på bilden. Hue: 207, Saturation: 39. Vill du ha en annan färg så kan du testa dig fram. 


3. När du har valt din färg så trycker du på CTRL + I, Då ska bilden ändras till orginalet igen. Se till så att du harVit förgrundsfärg och Svart bakgrund, det går enkelt att byta annars genom att trycka X. Välj en Brush och storlek som passar dina ögon. Och glöm inte att dra ner på Opacityn som finns precis över den röda pilen längst upp på bilden. (Jag brukar använda 40-50%) 



4. Nu kommer det roligaste, MÅLA! Du ska helt enkelt måla på dina ögon så ska det blåa lagret vi målade innan lysa igenom. Här över har jag bara målat ena ögat så ni ska se skillnaden. När ni målat båda ögonen och ni är nöjda så kan ni sätta ihop lagrena med CTRL + E. Sen klart!

TIPS: Tycker du att färgen är för stark så kan du dra ner Opaciteten lite INNAN du använder CTRL + E i slutet.

Hoppas ni lärde er något. Säg till om något är oklart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0