Årsresume 2011 del 2

Juni 2011:



Juni började med att jag följde med pojkvännen och hans familj på utflykt till Gränna över dagen. Vi åkte även ut till Visingsö och gick där. Det var nog vår första längsta utflykt (som tar längre tid att åka till än sommarstugan). Varmt och skönt var det hela dagen och om ni undrar vad vi gör på bilden så ville jag att pojkvännen skulle filma en maskros som flög iväg med vinden med hans HD mobilkamera. Så jag blåste och han filmade, det gick inget vidare. 







I Juni blev jag fri. Jag tog den efterlängtade Studenten. Och som jag hade kämpat det sista året! Hade en praktikplats som gjorde att jag stressade ihjäl mig (därför jag fått magkatarr). Jag satt uppe större delar av nätterna och jobbade med praktikuppgifterna och varje liten ledig tid jag hade fick jag jobba med. Och ändå blev jag inte klar till Studenten för det krånglade. Fick sitta och jobba dagen efter Studenten med dock tyvär, kändes inte så lockande när jag blev tillfrågad om jag kunde det dagen innan Studenten.. Menmen. 

SUPERHÄRLIG DAG. Skulle gärna stå där på flaket och skrika om och om igen..

Här skrev jag lite om dagen.




Köpte min älskade bebis <3 Mitt 55-200MMVR objektiv. <3 <3 <3 <3 + En större kameraväska med regnskydd.




Stack till Dreamhack som vanligt och fotade/filmade. Började inse att Invigningen blir sämre och sämre för varje år - tyvär. Men invigde min bebis här.


Fotade ungefär hela tiden denna månaden. Massa nya coola bilder hela tiden. 



Hängde med söta Matilda på A6. Vi saknade varandra för mycket eftersom vi inte längre träffades varje dag i skolan. Som vi inte gör nu heller.. :(




Firade midsommar i sommarstugan med kusinerna. Vi spelade badminton större delen av tiden och jag skrattade nästan så jag kissade på mig hela tiden.



Stack och körde Gokart min sista lediga dag innan jag skulle börja sommarjobba. Åkte med pappa, bröderna, pojkvän och killkusinerna. Jag ägde inte - men jag va enda tjejen, förväntade mig inte så mycket ;)



En vecka efter jag hade tagit studenten så började jag jobba. Mitt första riktiga sommarjobb någonsin. Det var på ett äldreboende och det var mycket roligare än jag hade tänkt mig. Dock så brände jag mig ganska ordentligt (bilden över) någon dag den första veckan när vi gick till Stranden med gubbarna och tanterna och käkade glass.

Har faktiskt jobbat oavbrutet sen dess. Har ju såklart varit ledig vissa dagar, men har jobbat minst 1 dag i veckan sen jag fick det sommarjobbet. Är nu timvikarie där, men eftersom jag jobbar 6nätter/vecka med tidningarna så blir jag inte inringd särskilt ofta. 


Juli:





Gjorde klart en vårfilm jag hade filmat under april-juli. Blev väl hyfsat nöjd med den då, men störde mig på att man inte får välja vilken musik man vill. Och nu i efterhand tycker jag det va synd att jag inte hade stativ.




Pojkvännens familj kom till vår sommarstuga för första gången och stannade hela dagen. Vi spelade spel, badade flera gånger, grillade, fikade, gick promenad och kollade på området och hade det väldigt trevligt. Jag och pojkvännen blev typ "modeller" då våra familjer tyckte vi va så söta och de va ju faktiskt där pga oss. :-) Det kändes.. speciellt och annorlunda. 



En dag efter jag jobbat så gick jag och mamma och tittade på SISTA HARRY POTTER FILMEN! :D Den var rätt lång tyckte jag då, men ändå väldigt nice gjord. 





Fyllde 19år. Mådde förjävla illa hela dagen (magkatarren började sätta igång ordentligt utan att jag visste om det). Trodde jag skulle spy hela tiden, så hade svårt att vara glad och lycklig när pojkvännen kom gåendes med 20 rosor i handen till mig. HImla gulligt var det. Trots illamåendet så åkte jag, pojkvännen och mina föräldrar och spelade golf och käkade glass uppe på ett berg. Det var mycket roligare än man kan tro och min pappa var riktigt mallig att han kom etta. 

När vi kom hem så grillade vi och jag fick öppna paket. Och en söt liten igelkottis kom och hälsade på för att gratulera mig :) Här kan ni se video på den.



Satte mig på tåget och åkte hem till Matilda för att fira att vi båda två hade fyllt år. Tog såklart med mig kameran med så det blev rätt mycket bilder. 



Blev firad av släkten i sommarstugan. Det är det härliga med att fylla år på sommaren, man kan grilla, sitta ute, gå i linne, bada och hitta på allt möjligt under kalaset. 

Augusti:

Denna månaden hände ungefär ingenting.... Jobbade i princip hela månaden. 
Det enda roliga var nog att jag firade 2 år tillsammans med pojkvännen :)

September:



Var på tivoli med min andra halva. Vi köpte sockervadd och spelade på klassiska Gosedjurs"hjul". Vi vinner varje gång ett gosedjur som vi byter med varandra, aw. 


Började spela The Sims 3, ungefär varje ledig minut jag hade. Här är video när jag bygger, haha.





Gick på allmogemarknaden. Det är en marknad som är inspirerad av.. 1800-talet (?). Så allt var gammalt coh det var många skådespelare som var klädda i gammaldags kläder. Det börjar bli en tradition för mig att gå dit och köpa brända mandlar, haha. 



Slingade håret blont igen. Och blev riktigt imponerad av stylingen som frisören fixade, kände mig som en filmstjärna!

I September så Skrev en lång lista på saker jag vill göra innan jag dör. Läs den här.



Började jobba som tidningsbud och började käka medicin mot mitt magkatarr. Mådde illa varje morgon ett tag, så illamående att jag satt med huvudet i toan stor del av natten och höll på att spy för att sedan sticka iväg och jobba. Var yr, skakade, gick ner i vikt, fick kväljningar, mådde jätte illa och hade ont i magen. Efter jag började med medicinen så blir det bättre och bättre för varje månad. Kan dock inte äta allt jag vill längre. Tål knappt fett nu. 


Del 3 kommer en annan dag :) Hoppas det är åtminstone lite intressant att se vad jag gjort hela året, jag tkr iaf det. 



Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag saknar dig med så <3

2011-12-31 @ 00:56:25
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0